Rots en Water training voor jongeren

Werken aan je zelfvertrouwen, focus en zelfbeheersing.

Trainingen

Rots en Water brugklastraining (10-12 jaar)

Wat is Rots en Water?

Rots en Water is een psychofysieke training voor jongens en meisjes in o.a het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en speciaal onderwijs. Rots en Water is een Nederlands programma, ontwikkeld door Freerk Ykema, dat momenteel wereldwijd wordt ingezet in de begeleiding van jongens en meisjes. Het programma kan worden beschouwd als een weerbaarheidstraining en anti-pestprogramma, waarbinnen de training van weerbaarheid samen gaat met de ontwikkeling van positieve sociale vaardigheden.

Doelstelling

Doel van het Rots en Water programma is het vergroten van de communicatie- en sociale vaardigheden en welzijn bij kinderen en jongeren en het voorkomen en/of verminderen van sociale problemen zoals pesten, conflicten, uitsluiting, meeloopgedrag en seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Thema’s die aan bod komen

Sterk staan bij confrontatie, sterk weglopen, pestgedrag leren negeren, je zelfverdedigingshouding versterken, je adem gebruiken om rustig te worden, je buik gebruiken als kracht- en rustcentrum, je spieren versterken, je houding verbeteren, zowel mentaal als fysiek en uitleg waarom dit zo belangrijk is. Wat je hier aan hebt in het dagelijks leven: op school, op straat en thuis. Je grenzen voelen, je grenzen aangeven, je grenzen ontdekken en verleggen? Werken aan je intuïtie, trappen en stoten op stootkussens, polsbevrijdingen, omgaan met groepsdruk, social media, doorzettingsvermogen, sexualiteit (en hoe geef je op dit gebied je grenzen aan?). Welke vragen heb jij? Hoe ga jij met problemen om?

We gaan in op helpende en niet helpende gedachtes. Genoeg om een jaar mee aan de slag te gaan!
Je leert tools waar je de rest van je leven wat aan hebt! En… je hoeft het nog helemaal niet te kunnen. We gaan het allemaal trainen en dan ontwikkel je het vanzelf.

Wanneer de trainingen van start gaan

De trainingen zijn begonnen en je kunt op elk moment instromen. Je bent welkom om een gratis proefles mee te komen doen. Laat dit van tevoren wel even weten.

Meer over Rots en Water

Voor inschrijving of meer informatie over Rots en Water bij Trainingcentrum Michi, kijk op: www.trainingscentrum-michi.nl

Voor meer informatie over Rots en Water kunt je ook kijken op: www.rotsenwater.nl

Start Brugklastraining: we zijn begonnen en je kunt op elk moment instromen.
Dag: vrijdag
Tijd: 17:00 – 17:45
Aantal lessen: 1 x per week, doorlopend
Locatie: Trainingscentrum Michi, Staddijk 41, Nijmegen
Contributie: €27,50 per maand, proefles gratis
Door: Tineke Klaassen

Aanmelden gaat via de site van Michi:

Rots en Water oefening: leren stoten

Rots en Water oefening: Goed leren slaan

Stootkussens en plankjes

Rots en Water jongerentraining (13-15 jaar)

Wat is Rots en Water?

Doelstelling

Thema’s die aan bod komen

We gaan het allemaal trainen en dan ontwikkel je het vanzelf.

Wanneer de trainingen van start gaan

Op 18 september 2020 gaan we van start met een nieuwe groep. Je bent welkom om met een gratis proefles mee te doen. Je kunt op elk moment instromen.

Meer over Rots en Water

Start jongerentraining: We gaan van start zodra we voldoende deelnemers hebben. We hebben al een wachtlijst dus neem zeker contact met mij op als je interess hebt. Wie weet kunnen we al snel beginnen.
Dag: vrijdag
Tijd: 18:00 – 19:00
Aantal lessen: 1 x per week, doorlopend
Locatie: Trainingscentrum Michi, Staddijk 41, Nijmegen
Contributie: €27,50 per maand, proefles gratis
Door: Tineke Klaassen

Aanmelden gaat via de site van Michi:

Rots en Water oefening: Chinees kleven

Stootkussens en plankjes

Blogs van Ju-Ki

Kalmaandag

Relax! Makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral als je gevoelig bent voor negatieve emoties of gedrag van anderen. Ken je dat? Je wilt je werkdag fris beginnen, nieuwe week! En dan laat je je toch weer beïnvloeden door je huisgenoten of gezinsleden… en daar gáát je...

Stay patient and trust your journey

Geduldig blijven. Dat hebben we afgelopen weken vaak gehoord. Maar hoe houd je vertrouwen als je het moeilijk hebt? Of dit nu door Corona komt of dat dit hier los van staat. Door de beperkende maatregelen kan er veel niet.

10 redenen voor mannen om te kiezen voor Ju-Ki

10 goede redenen voor mannen om te kiezen voor een Ju-Ki training. Een paar keer per jaar start er een weerbaarheidstraining voor mannen en vrouwen. Deze mix van mannen en vrouwen zorgt voor een andere energie in de groep, in vergelijking met een groep met alleen...

De trainingen worden gegeven in
Trainingscentrum Michi